Monday, February 4, 2013

Apakah itu VPN ( Private Virtual Network )

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

bagi pengguna internet , mungkin perkataan vpn tidak asing lagi digunakan oleh pengguna internet, tapi tahukah korang apakah itu vpn? . sekirannya korang pernah menggunakan web proxy ,munkin korang sudah faham apakah kegunaan vpn ini.



vpn ini merupakan sesuatu cara untuk anda menggunakan internet secara peribadi .Perbezaan vpn dan proxy adalah seperti perbezaan korang menaiki bas dan kereta untuk datang ke destinasi , dan semestinya anda mengunakan kereta kerana kereta lebih mudah dan banyak kelebihanya ,


Kelebihan menggunakan VPN :

Unlimited : kelajuan broadband korang akan laju dan tidak akan ada perbezaan seperti biasa dan bandwith korang akan tetap sama.

Anonymous : korang boleh online secara anonymous . korang boleh menyembunyikan identiti korang daripada diketahui oleh umum ataupun pengguna internet lain.Biasanya korang akan menggunakan Ip address dari malaysia sendiri dimana mempunyai Dinamic dan Static.

Selamat : Jika korang online di tempat yang mempunyai wifi/Hotspot yang percuma , munkin data korang boleh di curi dengan mudah . Tetapi Vpn munkin boleh menyembunyikan data korang dengan selamat dan hanya anda sahaja yang tahu tentang maklumat anda.



Sebenarnya lebih banyak kelebihan dan kegunaan Vpn . Jika korang nak menggunakan vpn , korang boleh hubungi syarikat dan mana-mana pihak yang menawarkan vpn.

Itu sahaja penerangan kepada Vpn . Enjoy

 

About

Site Info

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tutors Copyright © 2009 Community is Designed by Bie Converted To Community Galleria by Cool Tricks N Tips