Sunday, December 23, 2012

Kenali Bootloader untuk pengguna Andriod

Assalamualaikum dan salam Sejahtera

Sebenarnya entri kali ini bukan berkenaan dengan sistem operasi yang lain , admin akan lebih fokuskan kepada Andriod kerana ramai sekarang pengguna telefon pintar , menggunakan andriod .

pada peringkat yang asas , Bootloader adalah seperti cakera keras , yang dibuat beberapa partition ,salah satu daripada partition tersebut menjalankan fail sistem andriod itu sendiri dan ada partition lain yang berjalan disebalik takbir .(yang akan mengemaskini data anda supaya teratur dan tidak hilang)



Bootloader adalah security kepada semua partition yang disediakan , kerana jika anda boleh menukar partition-partition ini , munkin anda boleh membaca maklumat-maklumat penting di dalam partition-partition tersebut , dan membolehkan anda menjalankan Custom Rom .




Penerangan ringkas bootloader adalah sejenis code yang dicipta untuk berjalan di dalam sistem operasi , tapi bootloader berfungsi dahulu sebelum sistem operasi berfungsi .

Setiap sistem operasi mempunyai bootloader , Boot juga berfungsi untuk menukar sistem operasi yang ingin digunakan , mempunyai arahan debugging dan mengubah persekitaran kernel .


Incoming search:
apakah itu bootloader ?
andriod Bootloader
Penggunaan bootloader



 

About

Site Info

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tutors Copyright © 2009 Community is Designed by Bie Converted To Community Galleria by Cool Tricks N Tips