Saturday, July 21, 2012

H4ckingtutors mendapat SiteLink dari google

Salam sejahtera

Hari ni saya nak kongsikan berkenaan dengan blog ini yang mendapat site link dari google .
Saya akan cuba untuk update news yang terbaru kepada pembaca pembaca yang setia untuk blog ini . saya akan cuba untuk menyusun tutorial tutorial untuk korang semua .

Dulu saya juga pernah berhasrat untuk menukar domain Blog ini ke domain .com tanpa ada "blogspot", tapi rakan saya pernah berkata . munkin rangkin alexa akan turun dan ranking akan bermula dari "No Data" jadi saya hanya akan mengunakan .Blogspot.com sahaja buat masa ini .

Dan ingin dinyatakan disini bahawa segala tutorial di dalam ini adalah di tulis saya sendiri dan ada juga dipetik dari blog rakan saya yang lain . jadi segala dan korang lakukan tidak akan kena mengena dengan saya . harap maklum .

Bukan hendak menunjuk dada . tapi ini hasil dari penat saya menulis dan kesetiaan korang untuk menbaca . terima kasih saya ucapkan .

Dan petikan ini dipetik dari Suffer berkenaan dengan google siteLink


So, Apa itu Google Sitelinks? Menurut ishakhasimi.com, sitelinks adalah links-links dibawah nama blog atau web yang muncul di hasil carian Google,sitelinks ini sebenarnya untuk pengetahuan rakan-rakan blogger akan dihasilkan secara automatik,jika sebuah blog atau web memenuhi algoritma sitelinks yang dimiliki oleh google. Sitelinks diberikan kepada sebuah blog atau web agar pengguna lebih mudah menavigasi sebuah blog atau web.

Bagaimana nak mendapatkan Google Sitelinks pada sesuatu blog atau website? Sebenarnya ramai blogger yang berpendapat Google Tidak Menjelaskan Bagaimana Kita Boleh Mendapatkan Sitelinks. Namun berikut merupakan terjemahan petikan dari blog agusale.com (Indonesia) mengenai kelebihan yang perlu ada pada sesuatu blog atau website bagi memiliki Google Sitelinks ;

1. Blog atau website yang mendapat kedudukan teratas bagi sesuatu carian Google.
2. Blog atau website mudah diakses oleh spider.
3. Blog atau website mengalami aliran traffic yang tinggi.
4. Mempunyai high natural search traffic.
5. Outbound links yang useful.
6. Inbound link dari site berkualiti tinggi (bertraffic tinggi).
7. Blog atau website yang berusia setahun atau lebih.

So, Apa pula kelebihan memiliki Google Sitelinks pada sesuatu blog atau website? Sudah semestinya visitor lebih mudah untuk mencari blog atau website tersebut dari carian Google. Malah peratus carian oleh spider-spider Google akan lebih tinggi. Kalau korang perasan bukan semua Google Sitelinks pada sesuatu blog atau website mempunyai jumlah bilangan link yang sama. Ia mengikut traffic sesuatu entri, ada yang 3 links, ada yang 6 links, ada juga 8 links seperti Blog Kapal Karam ni.

Tapi perlu diingat, Google Sitelink juga sama seperti seperti pagerank iaitu sentiasa di update oleh Google. Links pada Google Sitelink berkemungkinan akan bertambah, berkurang mahupun hilang jika blog yang dinilai itu tidak diupdate. Aku harapkan informasi ini berguna untuk semua.
 

About

Site Info

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tutors Copyright © 2009 Community is Designed by Bie Converted To Community Galleria by Cool Tricks N Tips