Tuesday, July 24, 2012

Fungsi Pendrive

Salam Sejahtera

Hari ni seth nak kongsi lagi satu assigment seth . Fungsi Pendrive

Fungsi/Kegunaan Pendrivehttps://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgwMuAIc3Q5NldFiaJpN6DfkGuqeOcYamWDK0rLtquj4_F8tzznU_MhcIjLQlTPccsbsLp1zzkEHR7LQwKC4EuQ86FnspKsBSQTSAiIL2pGmio20JaaE4i4a5e3_QQCoU1NsBbRtLvHE570/s1600/pen-drive.jpg

Selain menyimpan data dalam pemacu simpanan dan mudah alih (USB Pen Drive), apakah fungsi lain yang boleh dilakukan? Pada hari ini USB Pen Drive atau Cakera Flash USB mengambil alih peranan disket yang suatu ketika dahulu di gunakan sebagai tempat simpanan data luaran yang mudah di bawa ke mana-mana. USB Pen Drive mempunyai kapasiti yang lebih tinggi daripada disket dan bentuk fizikalnya juga lebih kecil dan ringan berbanding disket. Dalam dunia teknologi maklumat hari ini, ia merupakan alat yang sangat penting dalam kehidupan seharian kita sama ada untuk pekerjaan atau sebagainya.

Malah dengan rupa bentuk yang pelbagai dan menarik, dijadikan sebagai sebahagian fesyen kepada seseorang. Apa yang lebih menarik ialah peranan Cakera Flash USB ini bukan sahaja untuk penyimpanan data semata-mata tetapi terdapat kegunaan-kegunaan yang lain.

Huraian:

• Ia boleh digunakan untuk melarikan program-program komputer secara terus daripadanya seperti OpenOffice, Mozilla Firefox dan lain-lain. Program-program komputer ini boleh dipilih oleh anda untuk memasangkannya kepada Cakera Flash USB tersebut. Sila lawati laman wen Portable Apps.com untuk mengetahui faedah ini.

• Sekiranya anda mahu Cakera Flash USB ini berfungsi lebih daripada melarikan program-program komputer, maka ia perlu berupaya melarikan sistem pengoperasian. Ini boleh lakukan sama ada anda mahu larikan sistem pengoperasian Windows atau Linux. Konfigurasinya agar rumit tapi anda boleh dapati manualnya di Internet.

• Cakera Flash USB juga boleh dijadikan alat untuk sambungan tanpa wayar dengan menggunakan fungsi konfigurasi sambungan tanpa wayar yang ada dalam Windows dan menyimpan salinan konfigurasi sambungan wayar itu ke dalamnya.

• Ia juga boleh digunakan untuk dijadikan sebagai alat mereset kata laluan bagi Windows.

Copy paste dari google dari sumber yang berlainan

 

About

Site Info

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tutors Copyright © 2009 Community is Designed by Bie Converted To Community Galleria by Cool Tricks N Tips